"Bijeenkomsten" meestal
1e en 3e woensdag van de maand.
Aanvang 19.30 uur.
Kijk voor juiste datum bij "agenda"

Buurthuis De Eenhoorn
Verdronkenoord 44
1811 BG Alkmaar

Het ontstaan van de Fotogroep "De Waag/De Horn"

Fotogroep "De Waag" is sinds 1988 de zelfstandige voortzetting van "fotogroep Nivon Alkmaar" (opgericht in 1957). De fotoclub heeft nog steeds goede contacten met het NIVON.
"De Horn" is ook in 1988 opgericht als fotoclub van de wijken in de Huiswaarden van Alkmaar.

Een aantal jaren geleden liep de interesse voor de fotografie over de hele linie sterk terug. Zowel "De Waag" als "De Horn" kampten met een ledentekort.
In september 2004 besloten de clubs samen te gaan. Dit tot beider voordeel want het is weer een b(l)oeiende fotoclub geworden.

De interesse voor de fotografie staat dankzij de digitale ontwikkeling weer volop in de belangstelling. Uiteraard is deze vorm van fotografie bij onze fotogroep sterk vertegenwoordigd. Dit betekent echter dat de analoge fotografie van het rolletje of de dia vrijwel heeft afgedaan.